Posted by : أمير الشفيق Wednesday, November 24, 2010




Buat insan yang Kucintai.....

Saat kau bangun di pagi hari, Aku memandang dan berharap kau akan berbicara kepadaKu, bercerita, meminta pendapatKu, dan mengucapkan sesuatu untukKu walaupun hanya sepatah kata....atau berterima kasih kepadaKu atas sesuatu hal yang indah yang terjadi dalam hidupmu semalam, kelmarin, atau waktu yang lalu...tetapi Ku lihat engkau begitu sibuk mempersiapkan diri untuk pergi ke sekolah. Tak sedikit pun kau menyedari Aku dekat denganmu.

Aku kembali menanti saat kau sedang bersiap, Aku tahu akan ada sedikit waktu bagimu untuk berhenti dan menyapaKu, tetapi engkau terlalu sibuk. Di satu tempat, engkau duduk tanpa melakukan apapun dan Aku terus mengharap kau akan menyapaKu. Aku melihatmu melangkah ke sekolah dan Aku menanti dengan sabar sepanjang hari, namun dengan semua kegiatanmu, Ku fikir engkau terlalu sibuk untuk mengucapkan sesuatu kepadaKu...

Sewaktu makan di kantin, Aku melihatmu memandang sekeliling , mungkin engkau merasa malu untuk berbicara kepadaKu, itulah sebabnya mengapa engkau tidak sedikitpun menyapaKu...
Engkau memandang tiga atau empat buah meja sekitarmu dan melihat temanmu berbicara dan menyebut namaKu dengan lembut sebelum menyantap makanan yang Kuberikan, tetapi engkau tidak melakukannya.

Ya, tak apalah, masih ada waktu yang tersisa dan Aku masih berharap engkau akan datang kepadaKu, meskipun saat engkau pulang dari sekolah kelihatan seakan-akan banyak hal yang harus kau kerjakan.

Aku kembali menanti dengan sabar saat kau menikmati makananmu tetapi sekali lagi engkau lupa menyebut namaKu dan berterima kasih atas makanan yang kuberikan

Saat tidur Kufikir kau merasa terlalu letih. Setelah mengucapkan selamat malam kepada temanmu, kau terus tertidur tanpa sepatahpun namaKu kau sebut. Tidak apa-apa kerana mungkin engkau masih belum menyedari bahawa Aku selalu hadir untukmu.

Aku sangat menyayangimu, setiap hari Aku menantikan sepatah kata darimu, ungkapan isi hatimu, namun tak kunjung tiba..

Baiklah engkau bangun kembali dan kembali Aku menanti dengan penuh kasih bahawa hari ini kau akan memberi sedikit waktu untuk menyapaKu...tapi yang Kutunggu...hanya sebuah penantian.Subuh, Zuhur, Asar, Maghrib, dan Isyak berlalu ...dan kau..masih mengacuhkan Aku. Tiada sepatah kata, tiada seucap do'a, tiada pula harapan dan keinginan untuk bersujud kepadaKu.

Rezeki yang Ku limpahkan, kesihatan yang Ku berikan, harta yang Ku relakan, makanan yang Ku hidangkan, keselamatan yang Ku kurniakan, kebahagiaan yang Ku anugerahkan.... Apakah hal itu tidak membuatmu ingat kepadaKu ???!!!... Percayalah Aku selalu mengasihimu, dan Aku tetap berharap suatu ketika nanti engkau akan menyapaKu, memohon perlindunganKu, bersujud menghadapKu... Kembali kepadaKu.... Yang selalu meyertaimu setiap saat......


**dipetik dari - Info Addinul Islami 1429h, S.M.K. Permatang Pasir

CaTaTanKu

- Copyright © موربي كوتا ميتروڤوليتن -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -