Posted by : أمير الشفيق Tuesday, November 9, 2010


hi exam, apa khabar?
aku dengar ko nak datang..
betul ke?
rilek la dulu,
aku xsedia lagi ni..
ala, aku da la xsedia, aku malas lak nak bace buku..

hei exam, nape cepat sgt ko nak dtg ha?
bg la peluang kat aku..
aku risau la nak jumpe ko exam..
exam, exam..
ape kate ko tangguh dulu pjumpaan ko ngn aku..
aku xsedia lagi la..
pleez la..

aku tak larat la nak bahagi mase...
nak urus ko lagi,
nak tidor lagi..
nak online FB..
kaco la ko..

exam..npe ko xjwb?jawab la!!


hei tuan punya badan..
sampai bila ko nak rilek?
apa guna ko hidup?
klo nak selalu rilek?

Bos jadikan ko untuk menjadi hambaNya..
bukan unutk bersenang2 kt dunia ni..

sedarlah badan..
klo ko nak malas, silakanlah..
tu bukan masalah aku..
tp aku ttp rasa bersalah klo aku xtegor ko..

bangoon la weh..
jgnlah selalu nak mimpi je..
klo la ko bole undur masa, aku xkesah nak tangguh perjumpaan kite ni..
tp mmg mase ttp berjalan!!
itu Sunnatullah..
ko berani lawan??

Bodoh la ko ni!
sedar la bengong!!
aku jumpe ko pon kejap je..
pasni ko berpisah ngn aku..
dan aku akan jmpot ko untuk sem seterusnya..

berusahalah badan..
aku jumpe ko ni nak test, apa yang ko dpt di sini..
jgn la sia-siakan peluang ko belajar kt sini..
ko xpikir ke org2 yg pandai tp xdpt tempat kt U?
ko yg da dpt ni..syukurlah..
hargailah rezeki Tuhan turunkan..napelah ko ni xboleh fikir secara waras?


hey badan..sebenarnya aku banyak nak bebel kt ko..
tp aku taw ko bosan kn??
beselah..manusia mmg bosan dengar nasihat2 nih..
melainkan hatinya bersih..


eh..exam..teruskanlah..aku suke..


betul ni??ok aku sambung..
emm, hey badan..
ko diciptakan dari setitis air mani yang hina..
xmemberi apa2 maksud pon..jatuh kat tanah pon ayam xpatok..
sekarang, ko dah digelar manusia..
gunakan kelebihan ko badan!!..


kesian la aku tgok ko ni badan..aku taw
cara nasihat aku ni terlalu kasar untuk ko...


eh..xpe..aku terima!


yelah..kesian sbb ko susah nak phm..
bukan ke ade akal fikiran??
nape tak gunakan untuk berfikir?
ko manusia yg ade hati kan??
npe tak gunakan untuk memahami??


ko sedar tak yang ko dah salahgunakan nikmat tuhan bagi..
ni aku nak marah ni!!..
BODOH!!..
gunakan lah akal!!..


maaf badan..aku mmg gini..
bg aku mase ambil wudhuk..


Silakan...


selepas itu, exam tak kembali lagi..dia akan bertemu secara rasmi
pada tahun depan pulak..


gudluck badan!! igt pesan aku..
sampaikan kepada sahabat2 ko..
moga berfaedah..

CaTaTanKu

ChaT BoX

- Copyright © موربي كوتا ميتروڤوليتن -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -