Posted by : أمير الشفيق Saturday, November 13, 2010


Beginilah fenomena yang kerap berlaku di Masjid....
Kecurian tidak mengenal tempat, sedangkan masjid adalah tempat yang paling mulia...
Apa yang dapatku simpulkan disini bahawa sebab2 seseorang itu mencuri kasut/selipar adalah kerana

a-Kurangnya ilmu agama
tapi aku pelik gak le, dari kecil lagi diorang nie dok belajaq agama sampai le ke tua...

b- Ketiadaan kasut
yang peliknye, time diorang tu mai masjid ada lak kasut/selipar, tapi time balik korang kebas kasut/selipar lain lak.. kesian le kat orng lain, yang bertambah hairan, rungsing dan mcm2 lagi.. korang kebas selipar jepun jee.. apa kes nie?

pe2 pun kesimpulannya aku tak tahu le korang nie manusia pe yeee... selipar jepun pun korang leh kebas, pelik betul... aku minta moga2 allah tunjukkan jalan yang benar kat korang..

setakat nie, aku dah hilang lebih dari 5 selipar dah dalam tahun niee jee.. aku tak tau nak pakai selipar cap apa lak! korang cuba le fikir perasaan orng lain.. jarak masjid ngan rumah aku dah le jauh, pastu kena jalan kaki berkaki ayam lak tu... malu sehal dah ditambah lak dengan kepanasan di atas jalan dan dalam hati...

*ps - saje le aku nak ruahkan perasaan nie, ketensionan, kegeraman, dan mcm2 feeling ada nieee...

CaTaTanKu

ChaT BoX

- Copyright © موربي كوتا ميتروڤوليتن -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -